Wednesday, September 26, 2012

Silk and flowers

Dolce & Gabbana. V posledních dnech jsem si je zamilovala, nejen oblečení, ale také propagaci a celkovou podobu jejich značky. To, jak jsou oddáni Itálii a dávají to znát v každém aspektu své práce. Od inspirace a výberu modelek a modelů po styling jejich kampaní, které přímo čiší starými italskými časy.

 ruční malba na hedvábnou látku, ze které potom byly nastříhány a sešity šaty

Následuje pár odstavců rozčilování se a potom se konečně dostanu k podstatě tohoto příspěvku. Takže, kdo se na to cítí, čtěte dále :)

O to víc mě mrzí, že v ČR je tato značka spojována s určitou sortou lidí, kterým bych říkala např. discofilové nebo bárbínky a šampóni (nerada používám tyhle názvy, ale opravdu mě nenapadá jiné označení pro tenhle druh "subkultury"). Takže samozřejmě pokud se zeptáte "platinové blondýnky" s tmavými odrosty, gelovými nehty, falešnou kabelkou LV a diamanty v uších, kdo je její oblíbený návrhář, řekne: Dolce a Gabbana (aniž by tušila, že to jsou jejich příjmení a oni mají i křestní jména). Při nejlepším uvede ještě Gucci a již zmíněného Louise. Je to nejspíš zaviněno tím, že se u nás dají sehnat jejich doplňky z kolekcí určených pro masy- mám na mysli pásky s obrovskou sponou D&G, spodní prádlo nebo kšiltovky s třpytivými kamínky- za poměrně dostupnou cenu a při tom všichni stále ví, že je to drahá značka.

Jak jsem zmínila na začátku, pro Čechy je značka Dolce & Gabbana synonymem opulentního jižanského stylu. Kdo by řekl, že to tak vlstně vůbec není? Ráda bych někdy příště uvědla příklady jejich práce na různých fotkách. Dnes chci představit jejich první "houte couture" kolekci Alta Moda, uvedenou v červnu. Na víkendové akci na Sicílii (pátek opera, v sobotu přehlídka), bylo představeno 72 modelů malému publiku složeného z bohatých klientů z Číny, Ruska a blízkého východu, zástupcům mutací časopisu Vogue a redaktorům třech novinových plátků. Vše se konalo pod přísným dohledem- tedy pouze omezená možnost fotografovat- a mnoho z modelů bylo hned po přehlídce prodáno. Jejich cena se pohybuje v desítkách tisíců dolarů. Pánové návrháři vyjádřili svoje nadšení nad volnou rukou, kterou měli při tvorbě a nevázaností na žádné současné módní trendy. Nu, posuďte sami.


 přehldíka- ručně dělaná krajka

 přehlídka

 US Vogue editorial

UK Vogue editorial

 
 
 Vogue Italy editorial

scany posledních dvou editorialů jsou z The Fashion Forum- děkuji!

No comments:

Post a Comment