Thursday, June 13, 2013

Top Blogger: In Susie´s Shoes



První vydání sekce Top Blogger. Každý máme svoje oblíbence a já bych ráda představila svoje. Úplně první je tedy Susie z In Susie´s Shoes. Susie je z Texasu a právě odmaturovala. Její blog se mi líbí hlavně kvůli skvělým fotografiím, různorodým a originálním outfitům a hlavně- Susie nakupuje v obyčejných obchodech a i přesto to vypadá perfektně. Mimoto je to extrémně milá a pozitivní slečna s krásným úsměvem.

This is the first edition of Top Blogger toppic on my blog. We all have our favourites, and I would like to introduce you to mine. The very first one is Susie from In Susie´s Shoes. Susie is from Texas and has just graduated. I like her blog mainly because the great photographs, varied and orignial outfits, and most importantly- Susie gets her clothes in regular, high street shops, and they still look absolutely perfect! Moreover, she´s extremely nice and positive young lady with a beautiful smile.

 
top: thrifted, shorts: c/o Snidel, boots & necklace: Forever21, bracelets: Ebay, belt: c/o Snidel

Does it take a lot of time and effort to find the right and nice good prize clothes or does it come naturally to you?
I definitely think it takes a little extra effort to go after clothing at a lower price.  You have to dig around a lot more in the sale section, and spend a little more time hunting at thrift shops. But it's always worth it! As much as I love fashion, I've never been one to spend a lot of money on clothes. My parents always took me to resale stores and thrift shops as a kid, and I've been taught since day 1 to save money where you can! It's a great way to live. 
How would you describe your style and do you have any style icons?
 Answering the question "how would you describe your style" is always kind of tough for me. My style changes on a day to day basis. One day I'm in a band tee and cutoffs and Converse, and the next, I'm in a pretty maxi dress with heels. It really depends on my mood…the weather…what I plan on doing that day…all sorts of things. So I guess you could call my style "versatile." My style icon list is endless, but Rachel Zoe inspires me the most! Whenever I'm feeling a bit dull and uninspired, I always watch a few episodes of her show "The Rachel Zoe Project" (I downloaded every season on iTunes!) and I always feel excited and creative afterwards! I also love Kate Bosworth, Shenae Grimes, and I really love model street styles (especially Ruby Aldridge).
Tell us some typically American/Texan things that you enjoy doing.
I think a lot of people are under the impression that all Texans live on a farm with cows and horses and all of that…but I actually live in a large suburb of a big city (Dallas), so I'm not really around "typical Texan" type things…but I do enjoy listening to country music every now and then (but don't tell anyone, it's a secret!) ;)
You´ve just graduated, what are your next plans?
 I'm so excited to finally be a high school graduate! I just started a job at a clothing store for the summer, and then in a few months I'll be off to college! I plan on studying journalism and fashion. I'm really hoping to be able to keep up with my blog a lot more now that I'm not a full-time student!
What are some of your life goals?
 One of my main life goals is to become a successful fashion journalist living in a big city. It's been something I've wanted for years, and I've spent a lot of time working towards it, and I know if I keep working at it, I'll be able to make it happen. But beyond that, I'd like to be a wife and a mother as well! Fingers crossed that all goes as planned! :)


Musíš se hodně snažit při hledání toho pravého oblečení za dobré ceny nebo ti to tak už ani nepřijde?
Rozhodně si myslím, že to chce trochu víc úsilí, pokud hledáte levné oblečení. Musíte se prohrabávat slevami a trávit čas v sekáčích. Ale vždycky to stojí za to. I když módu miluju, nikdy jsem nebyla ten typ, co by za ni utratil spustu peněz. Jako malou mě rodiče brávali do výprodejů a sekáčů a od prvního dne mě učili šetřit kde se dá.

Jak bys popsala svůj styl a kdo je tvá hvězdná inspirace?
Odpovídání na tuhle otázku je pro mně vždycky obtížné. Můj styl se každý den mění. Jeden den si vezmu tričko s potiskem, ustřižené šortky a Conversky a další den dlouhé šaty a boty na podpatku. Záleží to na náladě... počasí... co mám ten den v plánu... a dalších věcěch. Takže bych řekla, že je "univerzální". Seznam mých oblíbených style ikon je nekonečný, ale nejvíc mě inspiruje Rachel Zoe. Kdykoli si připadám nudně nebo bez inspirace, podívám se na pár dílů jejího pořadu "The Rachel Zoe Project" (stahuju z iTunes) a potom jsem celá natěšená a inspirovaná. Taky miluju Kate Bosworth, Shenae Grimes a vážně mám moc ráda steet style modelek (obzvlášť Ruby Aldridge).

Řekni nám o nějakých typických texasských nebo amerických věcech, které ráda děláš.
Spousta lidí si asi myslí, že všichni Texasani bydlí na farmách s krávama a koněma a podobně... Ale já žiju na velikém předměstí města Dallas, takže se vlastně netočím kolem "typických" texasských aktivit... Ale občas si ráda poslechnu country hudbu (ale to je tajemství!) ;)

Máš po maturitě, jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Jsem vážně šťastná, že jsem konečně odmaturovala. Začala jsem pracovat v obchodě s oblečením a za pár měsíců nastupuju na vysokou. Mám v plánu studovat novinářství a módu. Opravdu doufám, že budu mít mnohem víc času na blog, když jsem teď dokončila školu.

Čeho bys v životě chtěla dosáhnout?
Jedno z mých největších přáních je stát se úspěšnou módní novinářkou ve velkém městě. Tohle jsem si vždycky přála a věnuju spoustu času tomu, abych toho dosáhla. A vím, že pokud na tom budu stále pracovat, budu to schopná uskutečnit. Ale mimoto bych taky chtěla být manželkou a matkou.




2 comments:

  1. she's one of my favourites! i love how she styles herself xo
    http://noise-and-confusionn.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  2. Doteraz som ju nepoznala a preto som rada, že vďaka tebe som na ňu natrafila. Z rozhovoru je vidno, že je sympatická a milá. Určite na jej blogu budem tráviť viac času. Mám rada tieto články s obľúbenými blogerkami. Ja väčšinou čítam len slovenské a české blogy, plus zopár zahraničných. Nejako netuším, kde mám nájsť fakt dobré zahraničné blogy a tak na ne väčšinou narazím práve takouto formou ako teraz. O to väčšiu mám ale radosť z nových blogov, ktoré objavím. :)

    ReplyDelete